Boek: Navigeren met KPI-dashboards

Boek in wording! Zoals jullie weten is onze consultant Jako van Slooten samen met de zelfstandig consultant Eldert de Jager drukdoende om het boek ‘Navigeren met KPI-dashboards’ af te ronden. Prominent daarin is de ‘Navigatiecyclus’. Een handig...
Privacy managementsysteem

Privacy managementsysteem

Privacy managementsysteem!   Zoals in het blog van vorige week aangegeven ziet Trovius de AVG vooral als een vraagstuk rond zorgplicht. Zorgplicht richting je klanten en je medewerkers. En daarmee als organisatievraagstuk.   Wij gebruiken een vaste...
Kritisch kijken naar de toekomst!

Kritisch kijken naar de toekomst!

Het wordt steeds belangrijker voor organisaties om kritisch te kijken naar de toekomst: de strategie, de visie, de reden van bestaan. Hierbij is het essentieel om de prestaties continue te verbeteren. Dit alles in een snel wisselende wereld van digitalisering,...

Plannen geven rust en richting

Met het oog op de toekomstige ambities van Somers B.V. heeft Trovius onderzocht wat er nodig is om die plannen succesvol te kunnen uitvoeren. De uitkomst daarvan is verwoord in het rapport “Voorbereiden op de toekomst”. Daarin is een logisch groei- en ontwikkeltraject...

Standaardisatie!

Recent las ik een blog over standaardisatie van processen en in dit geval van de financiële processen. Er werd gesteld dat een kritieke succesfactor voor succesvol groeien standaardisatie van de financiële processen was. Dat lijkt me wel wat kort door de bocht.  ...

Wat doet u met feedback van uw klanten?

In mijn vorige artikel, “Klant, doe niet zo moeilijk!” deelde ik een teleurstellende persoonlijke ervaring met een organisatie waar ik materialen had besteld voor mijn bedrijf. Ik ben in dergelijke situaties altijd nieuwsgierig naar de context. Hoe heeft...

Klant, doe niet zo moeilijk!

Ik wil graag onderstaande zaak met u delen. En uiteraard sta ik open voor uw reacties! Afgelopen week nam ik contact op met een organisatie die gespecialiseerd is kwaliteitsvraagstukken. Ik had eerder een cd met werkmateriaal van deze organisatie gekocht en ontdekte...

Privacy – zo los je dat op!

Je leest voortdurend dat privacy deskundigen vinden dat veel adviseurs zich geen privacy expert mogen noemen.  Helemaal mee eens! Wat betekent ‘deskundig’ of ‘expert’ eigenlijk? Het gaat dan om ervaren, beproefd, bewezen deugdelijkheid van iemand die...