Wie heeft nou niet de klantervaring dat je verbaasd bent door de afhandeling van een aanvraag, de koop van een product of dienst et cetera. Vernieuwing begint met de verwondering van wat er gebeurt. Het beperkt zich niet tot verwondering bij de (potentiele) klant. Verwondering bij medewerkers komt minstens zo vaak voor.

En eigenlijk weet iedere ondernemer wel dat iets niet lekker loopt. In ieder geval niet zoals hij dat wil zien in de uitvoering. Echter de waan van de dag zorgt ervoor dat er altijd wel een reden is om het morgen op te pakken. Hoe groter de waan, hoe lastiger het is om er iets aan te doen. Komt wel, eerste even dit en even dat. Even deze storing, even deze klacht, even deze debiteur, even deze medewerker ….

In die situaties is het nodig om grip te krijgen. Zorgen dat je weer de waarom vragen gaat stellen. Vragen aan jezelf maar ook aan je medewerkers.

Grip op je bedrijf

Medewerkers verwonderen zich vaak ook waarom het niet 100% lekker loopt. Zorg ervoor dat ze meedenken in oplossingen. Zet incidentbestrijding om in actie. Maak processen en verantwoordelijkheden weer duidelijk. En zorg dat je op de juiste, essentiële zaken stuurt. En weer een beeld hebt van de bekende knoppen waaraan je moet draaien.

Oplossing: de Trovius-methode

In het vorige blog is de Trovius-methode aanbod gekomen. Interesse in wat de consultants van Trovius voor jou kunnen betekenen? Wij zijn altijd beschikbaar voor een vrijblijvend gesprek over de mogelijkheden https://trovius.nl/trovius-contactgegevens/